ratel/snerp
- Peet
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 6444
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
- Type Auto: M4 Tansanitblau
- Locatie: T mooie Drenthe ;-)
Een nieuwe motor, das serieuze shit man, zo n jonge wagen, hopelijk was t gewoon een maandagmorgen wagen/motor en blijf je vanaf nu gespaard en kun je eindelijk genieten
-
- Just getting started
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 23:16
Nicke90bmw schreef:Hallo King, dat is balen zeg.... zonde van het geld!king schreef:Vorige wk te horen gekregen dat er een complete nieuwe motor ingaat. Geluid wordt waarschijnlijk veroozaakt door een drijfstang... Monteurs hadden in tweede instantie de vanosventielen vervangen maar dit bleek uiteindelijk niet de oorzaak. Volgende wk wordt de nieuwe motor ingebouwd. Goed nieuws of juist niet
Vorige week zat ik bij een vriend in de auto (alfa romeo) en die had precies wat jij had, en dan ook bij de hogere toeren dat het erger werd. Uiteindelijk bleek het een gaatje te zijn in zijn middendemper...
Misschien heb je hier wat aan (tenzij het 100% zeker is dat het ligt aan je motor natuurlijk), verders heb ik helaas niet zoveel verstand van de technische kant van een auto.
Nick
Het zou wat zijn als de nieuwe motor erin zit en het blijkt de uitlaat te zijn de snerp is niet altijd aanwezig en heb ook een maand niets meer gehoord na het reinigen van de vanos ventielen. Het irritante geluid was na een maand in een keer weer terug. Neem aan dat ze daar bij bmw weten waar ze het over hebben, aangezien je niet zo maar een nieuwe motor krijgt.
Ik hou jullie op de hoogte. Moet inderdaad de auto opnieuw inrijden. Iemand nog goed tips, juist voorzichtig of gelijk volgas? Heb regelmatig demonstratieauto's mee van de dealer en het lijkt erop dat deze motorisch goed aanvoelen (niet inhouden oid) maar neem aan dat niemand deze "zuinig" inrijden...
Ben de auto 2 dagen kwijt? Duurt het zo lang om een motor in te bouwen? en denken jullie dat het vaak gebeurd dat iemand een nieuwe motor krijgt, iemand hier op het forum toevallig?
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Een motor inbouwen kost ca. 1,5 dag...
...dus dat klopt wel.
V.w.b. inrijden: rustig aan beginnen en niet meer dan 3,5k - 4k rpm (pak'm beet max. 160km/h) draaien. Proberen veel te variëren in toeren binnen die range. Na ca. 1000km langzaam toeren gaan opvoeren totdat je er 2000km op heb zitten; daarna rustig eens af en toe het rode gebied opzoeken (uiteraard bij warme motor!)
Vooral veel variëren in toerental in het begin zal zich later in een sterker aanvoelend blok terugvinden...
...dus dat klopt wel.
V.w.b. inrijden: rustig aan beginnen en niet meer dan 3,5k - 4k rpm (pak'm beet max. 160km/h) draaien. Proberen veel te variëren in toeren binnen die range. Na ca. 1000km langzaam toeren gaan opvoeren totdat je er 2000km op heb zitten; daarna rustig eens af en toe het rode gebied opzoeken (uiteraard bij warme motor!)
Vooral veel variëren in toerental in het begin zal zich later in een sterker aanvoelend blok terugvinden...
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
KIng, wat voor type motor was het?
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
+1Joop schreef:Een motor inbouwen kost ca. 1,5 dag...
...dus dat klopt wel.
V.w.b. inrijden: rustig aan beginnen en niet meer dan 3,5k - 4k rpm (pak'm beet max. 160km/h) draaien. Proberen veel te variëren in toeren binnen die range. Na ca. 1000km langzaam toeren gaan opvoeren totdat je er 2000km op heb zitten; daarna rustig eens af en toe het rode gebied opzoeken (uiteraard bij warme motor!)
Vooral veel variëren in toerental in het begin zal zich later in een sterker aanvoelend blok terugvinden...
Mits er natuurlijk een hele nieuwe motor in gaat, een revisie motor kan natuurlijk ook. Jouw ratel/snerp motor zal door BMW uit elkaar gehaald worden om te kijken wat de uiteindelijke oorzaak is geweest
-
- Just getting started
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 23:16
ik ga mijn best doen maar kan niet wachten tot ik de toerenteller in het rood kan jagen...Joop schreef:Een motor inbouwen kost ca. 1,5 dag...
...dus dat klopt wel.
V.w.b. inrijden: rustig aan beginnen en niet meer dan 3,5k - 4k rpm (pak'm beet max. 160km/h) draaien. Proberen veel te variëren in toeren binnen die range. Na ca. 1000km langzaam toeren gaan opvoeren totdat je er 2000km op heb zitten; daarna rustig eens af en toe het rode gebied opzoeken (uiteraard bij warme motor!)
Vooral veel variëren in toerental in het begin zal zich later in een sterker aanvoelend blok terugvinden...
Ik zal posten wanneer de nieuwe motor erin zit, misschien dat ze per ongeluk een
-
- Just getting started
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 23:16
Eindelijk na een volle week kon ik mijn auto ophalen nadat ze er een nieuwe motor in hadden gezet.
De auto kwam in eerste instantie niet op druk en dit bleek aan de brandstofpomp te liggen. Om dit probleem te verhelpen hadden ze wat extra tijd nodig, de obd gaf hierin geen storing aan.
Afijn, auto opgehaald en na 100 meter te hebben gereden motorstoring! Kan doorrijden maar heb maar half vermogen. Ik direct teruggekeert en de auto gelijk aan de testkast gehangen. Pingelsensor gaf een foutmelding, gereset en hopen dat het goed gaat. Na 1 kilometer weer storing en de auto resoneert/vibareert bij gasloslaten bij hogere snelheid.
Maar wat helemaal bijzonder is, is dat de ratel waarvoor er een nieuwe motor in is gezet nog steeds aanwezig is.
Snappen jullie het nog? Ik heb de auto weer teruggebracht en afwachten wat ze nu gaan doen. BMW Nederland zal niet acht blij zijn met de door de dealer verkeerde gestelde diagnose. Nieuwe motor maar uuuhhh het ligt waarschijnlijk toch ergens anders aan...
De auto kwam in eerste instantie niet op druk en dit bleek aan de brandstofpomp te liggen. Om dit probleem te verhelpen hadden ze wat extra tijd nodig, de obd gaf hierin geen storing aan.
Afijn, auto opgehaald en na 100 meter te hebben gereden motorstoring! Kan doorrijden maar heb maar half vermogen. Ik direct teruggekeert en de auto gelijk aan de testkast gehangen. Pingelsensor gaf een foutmelding, gereset en hopen dat het goed gaat. Na 1 kilometer weer storing en de auto resoneert/vibareert bij gasloslaten bij hogere snelheid.
Maar wat helemaal bijzonder is, is dat de ratel waarvoor er een nieuwe motor in is gezet nog steeds aanwezig is.
Snappen jullie het nog? Ik heb de auto weer teruggebracht en afwachten wat ze nu gaan doen. BMW Nederland zal niet acht blij zijn met de door de dealer verkeerde gestelde diagnose. Nieuwe motor maar uuuhhh het ligt waarschijnlijk toch ergens anders aan...
-
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 5795
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
- Type Auto: BMW 120D
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
heel bizar verhaal! ratel niet opgelost en een hoop storingen! erg vervelend... dan is die ratel nog hte minst iritante!
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Die storingen kunnen het gevol zijn van de motor swap, dat is natuurlijk geen makkelijk klusje met al die electronica.
Ik vind het wel slordig dat je meteen bij het wegrijden wedereom storingen hebt, hebben ze geen uitgebreide testrit gemaakt?
Helemaal slordig is het feit dat de ratel nog aanwezig is, dat staat dus los van de motor blijkbaar
Ik vind het wel slordig dat je meteen bij het wegrijden wedereom storingen hebt, hebben ze geen uitgebreide testrit gemaakt?
Helemaal slordig is het feit dat de ratel nog aanwezig is, dat staat dus los van de motor blijkbaar
- Peet
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 6444
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
- Type Auto: M4 Tansanitblau
- Locatie: T mooie Drenthe ;-)
Wat een kostenpost voor helemaal niets, misschien moet de gast die besloten heeft je motor uit te wisselen ondertussen op zoek naar een nieuwe job, niet dat jij daar wat aan hebt trouwens, balen zeg, sterkte