Wat hebben jullie al defect gehad?

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Arjan schreef:
Ali schreef:
mijn interieur fan maakt piepende geluiden. Ik heb al gezien dat er een DIY is om het te vervangen.
Ah een piepende fan, geen wankelende fan :wink:


Pffff, ik schrok ook al, ik denk straks zie ik de fan door de auto heen wandelen. :mrgreen: :wink:


We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

walkingfan :Klappen:

Heb je ook ijskasten van :mrgreen:
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Na 29 maanden mijn eerste echte defect: kapotte bobine. Het motor management lampje brandde en de BMW liep erg onregelmatig. Maar nu is ie weer helemaal de oude :D
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wat ik me even afvroeg. Nog niemand eerder met turboproblemen geweest (335i doel ik dan op) tot nu toe?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

sdirkx schreef:Wat ik me even afvroeg. Nog niemand eerder met turboproblemen geweest (335i doel ik dan op) tot nu toe?
Ik in één jaar en 31tkm geen problemen. Maar ik had ook de N55 onder de kap. De N54 was degene die de rattle en HPFP problemen kenden.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Op dit forum waren er een handjevol met HPFP en Wastegate problemen.

Echter zijn er volgens mij meer mensen met kapotte turbo op een 320d op het forum dan op een 335i...
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Thys schreef:Op dit forum waren er een handjevol met HPFP en Wastegate problemen.

Echter zijn er volgens mij meer mensen met kapotte turbo op een 320d op het forum dan op een 335i...
Procentueel of absoluut? 001
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Beide. :wink:

Nee, het zal procentueel misschien gelijk zijn. Maar absoluut gezien zijn er redelijk wat meer mensen met een 320d en problemen met turbo's..
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Thys schreef:Beide. :wink:

Nee, het zal procentueel misschien gelijk zijn. Maar absoluut gezien zijn er redelijk wat meer mensen met een 320d en problemen met turbo's..
Maar die motoren hebben dan al vaak meer dan 2 ton op de teller, in tegenstelling tot de benzine auto's.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Dat dan weer wel...


Maar goed, zoveel kapotte 335i's als in de USA hebben we hier sowieso niet.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
guyvertje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1740
Lid geworden op: 09 aug 2010, 12:42
Locatie: Zuid Holland

Ben ook wel benieuwd wie er wastegates issues gehad hebben? Dat schijnt ook wel een prijzige reparatie te zijn.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

guyvertje schreef:Ben ook wel benieuwd wie er wastegates issues gehad hebben? Dat schijnt ook wel een prijzige reparatie te zijn.
Nieuwe turbo nodig, maar je kan probleemloos doorrijden hoor met dat rateltje. Het klinkt natuurlijk niet erg premium dus de meeste mensen zullen het wel laten fixen.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Peet had het geloof ik met zijn E92 335i, maar dat was onder PS garantie.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
guyvertje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1740
Lid geworden op: 09 aug 2010, 12:42
Locatie: Zuid Holland

Arjan schreef:
guyvertje schreef:Ben ook wel benieuwd wie er wastegates issues gehad hebben? Dat schijnt ook wel een prijzige reparatie te zijn.
Nieuwe turbo nodig, maar je kan probleemloos doorrijden hoor met dat rateltje. Het klinkt natuurlijk niet erg premium dus de meeste mensen zullen het wel laten fixen.
Ik heb gelezen dat je ook die "actuators" (? die dingen die de ratel veroorzaken) kon laten vervangen, dan zou de turbo niet vervangen hoeven te worden.
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Thys schreef:Echter zijn er volgens mij meer mensen met kapotte turbo op een 320d op het forum dan op een 335i...
Dat is inherent aan 4 cilinder diesels met hoge standen Thys. Niet zozeer specifiek BMW.... een turbo is nu eenmaal een slijtagedeel. Overigens deels afhankelijk van de bestuurder en deels veroorzaakt door de constructie van de desbetreffende turbo (de 330d heeft er minder last van)
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”