Geeft die OBD code een exacte locatie van de storing, of zegt ´ie alleen in welk traject je ´t zoeken moet?
Draait je startmotor langer rond dan normaal? Dan weet je inderdaad dat het voor 99% aan de pomp ligt.
Wat hebben jullie al defect gehad?
-
- Seriously addicted
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 16 nov 2010, 14:49
- Type Auto: BMW E36 325i, Mini Cooper Coupé S, Noble M12
- Locatie: GLD * 2 (GeLDerland & Greater LonDon)
Het starten duurt inderdaad langer dan normaal.DriftKing schreef:Geeft die OBD code een exacte locatie van de storing, of zegt ´ie alleen in welk traject je ´t zoeken moet?
Draait je startmotor langer rond dan normaal? Dan weet je inderdaad dat het voor 99% aan de pomp ligt.
Die code schijnt in te houden dat de druk onder de minimale waarde is gekomen.
Deze is een post van een ander forum, gevonden via google:
arctic330i schreef: 29F2 Fuel high-pressure system, fuel pressure
Lower rail-pressure threshold value undershot
SAE diagnostic trouble code: P3090
Rail pressure 4075.553 mbar
If that helps
I HAVE SEXDAILY.
I MEAN, DYSLEXIA.
FCUK!
I MEAN, DYSLEXIA.
FCUK!
-
- VIP Driver
- Berichten: 5767
- Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
- Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
- Locatie: Madurodam
Vanmorgen start ik de auto en PLING,wat nu weer dacht ik,LINKERACHTERREMLICHT gesneuveld...
Gelukkig geen motorstoring
Gelukkig geen motorstoring
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
-
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 23 mei 2011, 19:32
Zou inderdaad proberen ´m te laten fixen onder garantie. Ik las ook ergens dat de 2/2008 modellen erg zwak waren...PjV schreef:Het starten duurt inderdaad langer dan normaal.DriftKing schreef:Geeft die OBD code een exacte locatie van de storing, of zegt ´ie alleen in welk traject je ´t zoeken moet?
Draait je startmotor langer rond dan normaal? Dan weet je inderdaad dat het voor 99% aan de pomp ligt.
Die code schijnt in te houden dat de druk onder de minimale waarde is gekomen.
Deze is een post van een ander forum, gevonden via google:arctic330i schreef: 29F2 Fuel high-pressure system, fuel pressure
Lower rail-pressure threshold value undershot
SAE diagnostic trouble code: P3090
Rail pressure 4075.553 mbar
If that helps
Misschien heb je geluk bij een ongeluk en erkent BMW het probleem gewoon.
Laat na reparatie wel je fault code list opschonen, anders blijf je de melding krijgen en schakelt de ECU alsnog in die veilige mapping..
-
- Just getting started
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 09 aug 2012, 23:39
- Type Auto: 325i Touring (E91) / 240Z (S30) under construction
- Locatie: Amsterdam
Eerder op de avond merkte ik dat ik m'n raam niet meer omhoog kon krijgen :/ Bleek dat bedieningslipje van de schakelaar helemaal los te zitten De andere ramen kon ik nog wel bedienen dus met de unit op zich is nix mis. Gelukkig kon ik 't raam nog wel dicht krijgen met de bediening op de sleutel.
De lipjes blijken na lang zoeken niet los verkrijgbaar maar ik vond net bij D-Parts een hele bedienings/schakelunit voor €35. Daar kan ik wel mee voort...
In de DIY-sectie heb ik het vervangen ervan beschreven.
bob
De lipjes blijken na lang zoeken niet los verkrijgbaar maar ik vond net bij D-Parts een hele bedienings/schakelunit voor €35. Daar kan ik wel mee voort...
In de DIY-sectie heb ik het vervangen ervan beschreven.
bob
Laatst gewijzigd door bobander op 29 sep 2012, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Sinds ik de auto heb, een nieuwe achterruit, de achterasmanchet opnieuw moeten laten invetten ivm een metaalachtige "klik" tijdens schakelen, en nu dus een nieuwe CCC.
Totale kosten: 0 euro
Wel was de auto natuurlijk duurder door de PG
Totale kosten: 0 euro
Wel was de auto natuurlijk duurder door de PG
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
Alweer een stadslicht (corona ring) kapot................ Heb ze meteen maar allebei laten vervangen Voor de rest na 2 jaar geen andere onkosten gehad
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:06
- Type Auto: BMW E91 330i
Wat is er allemaal defect gegaan los van regulier onderhoud?
E90 320d 2005
15 maanden in bezit, 54.000 km gereden.
Defecten:
- Radiateur gesprongen en vervangen door nieuwe
- Drukveranderingselement EGR kapot gegaan
- 4 Gloeistiften die niet meer werkten
- Motorthermostaat kapot, bedrijfstemperatuur kwam niet hoger dan 77 graden
Alles zelf vervangen, dus zo leer je wel je auto kennen
E90 320d 2005
15 maanden in bezit, 54.000 km gereden.
Defecten:
- Radiateur gesprongen en vervangen door nieuwe
- Drukveranderingselement EGR kapot gegaan
- 4 Gloeistiften die niet meer werkten
- Motorthermostaat kapot, bedrijfstemperatuur kwam niet hoger dan 77 graden
Alles zelf vervangen, dus zo leer je wel je auto kennen
Nieuwe E91 330i :
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16780
Oude E90 320d:
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php ... 98#p232698
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16780
Oude E90 320d:
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php ... 98#p232698
- Tinus
- VIP Driver
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 14:52
- Type Auto: Z4M
Bij mij is er na 10.000km een wiellager vervangen omdat deze nogal wat bijgeluid gaf.
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Sinds mijn laatste reactie nog steeds geen enkel defect. Volgende week voor een oliebeurt
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
28 maanden na aanschaf van de 320i mijn eerste echte defect: remblokken achter versleten..................
Maar na 117.000 km mag je dit soort onkosten ook wel verwachtten dacht ik................... Dus naast de
stadslichten nu de remblokken achter na 28 maanden BMW 320i bezit. Geen slechte score dacht ik En nu hopen dat het hierbij voorlopig blijft
Maar na 117.000 km mag je dit soort onkosten ook wel verwachtten dacht ik................... Dus naast de
stadslichten nu de remblokken achter na 28 maanden BMW 320i bezit. Geen slechte score dacht ik En nu hopen dat het hierbij voorlopig blijft
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Slijtage van remmerij valt niet onder een defect natuurlijk. Dus jouw statistieken zijn nog steeds 100%
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- Just getting started
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 18 nov 2012, 10:46
Goh, sinds wanneer vallen slijtage onderdelen onder defecten?Mike schreef:28 maanden na aanschaf van de 320i mijn eerste echte defect: remblokken achter versleten..................
Maar na 117.000 km mag je dit soort onkosten ook wel verwachtten dacht ik................... Dus naast de
stadslichten nu de remblokken achter na 28 maanden BMW 320i bezit. Geen slechte score dacht ik En nu hopen dat het hierbij voorlopig blijft
E36 318 tds touring. Montrealblau.