Welke Velgen? Styling 287 of 225M?? Update: Voorproefje

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Liflaf360
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010, 16:46
Type Auto: BMW F33 428Ia HE M-Pakket
Locatie: Regio Haaglanden

Ik heb naar jullie (Joop) geluisterd, via ATU.de zojuist de Michelin Pilot Sport 3 gekocht. Zat ontzettend te twijfelen over de Continental SC 3, maar naar het lezen van diverse forums (vrl. duitse) blijkt dit type band een hoog slijtage gehalte te hebben. Prijs verschil t.o.v. Michelin PS3 was EUR 60,- minder. Nu dus Michelin PS3 gekocht in de maten (2x) 225/40/18 & (2x) 255/35/18 voor EUR 741,- totaal. Op de Michelin band staan een code "EL". Ik kon deze code nergens terug vinden. Weten jullie wat deze code inhoud? Is dat velgenrandbescherming of een verstevigde buitenrand?


BMW i3s 2018 - Protonic Blue
F33 428i HE Cabrio + :Mpower: pakket - Glacier Silver
F30 328i HE Luxury Line - Saphir Schwarz
E93 330i HE Cabrio - Saphir Schwarz
E90 320i EDE - Tiefseeblau
E36 M3 - Daytona Violet
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

EL = XL ofwel Extra Load.

De wang van de band is dan steviger (kan meer gewicht hebben), dat is zeker wenselijk voor de goede wegligging als je RFT's gewend ben.

Je zult zien dat de banden mooi breed vallen over de velgrand, daarmee zijn velgen ook nog mooi beschermd tegen het toch eventueel raken van de (stoep)randje.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Liflaf360
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010, 16:46
Type Auto: BMW F33 428Ia HE M-Pakket
Locatie: Regio Haaglanden

Joop schreef:EL = XL ofwel Extra Load.

De wang van de band is dan steviger (kan meer gewicht hebben), dat is zeker wenselijk voor de goede wegligging als je RFT's gewend ben.

Je zult zien dat de banden mooi breed vallen over de velgrand, daarmee zijn velgen ook nog mooi beschermd tegen het toch eventueel raken van de (stoep)randje.
Bedankt Joop, dat is juist wat ik wilde. Helemaal top, nog bedankt voor je adviezen. Montage zal volgende week geschieden, mits de banden binnen zijn uiteraard. 001
BMW i3s 2018 - Protonic Blue
F33 428i HE Cabrio + :Mpower: pakket - Glacier Silver
F30 328i HE Luxury Line - Saphir Schwarz
E93 330i HE Cabrio - Saphir Schwarz
E90 320i EDE - Tiefseeblau
E36 M3 - Daytona Violet
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Liflaf360 schreef:Ik heb naar jullie (Joop) geluisterd, via ATU.de zojuist de Michelin Pilot Sport 3 gekocht.
Weer een tevreden klant, daar zul je vast geen spijt van krijgen.

Nu nog ff een fotootje van de set onder de auto goed?
Reinier
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6272
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:40
Type Auto: Citroën DS3 1.6 eHDi / F31 320iA HE
Locatie: Zuid Holland

Liflaf360 schreef:Ik heb naar jullie (Joop) geluisterd, via ATU.de zojuist de Michelin Pilot Sport 3 gekocht. Zat ontzettend te twijfelen over de Continental SC 3, maar naar het lezen van diverse forums (vrl. duitse) blijkt dit type band een hoog slijtage gehalte te hebben. Prijs verschil t.o.v. Michelin PS3 was EUR 60,- minder. Nu dus Michelin PS3 gekocht in de maten (2x) 225/40/18 & (2x) 255/35/18 voor EUR 741,- totaal. Op de Michelin band staan een code "EL". Ik kon deze code nergens terug vinden. Weten jullie wat deze code inhoud? Is dat velgenrandbescherming of een verstevigde buitenrand?
verstandige keuze die Michelin's. Dat is echt een topband met een gigantisch lange levensduur :ja:
and now 'back on topic'.....

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”