winterwissel

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
joepi

Winterwielen zijn eindelijk binnen en gewisseld................

Wielen M sterspaak Styling 193 225/255 18“ Zomer
Wielen Beyern weehls Mesh Black 225/255 18“ Winter
Banden Continental TS810 :P


Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

Heel erg mooi!

Kom je ook de 15e? :ja:
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Pieter
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 aug 2008, 19:49
Locatie: Leerbroek
Contacteer:

Mooi setje voor de winter :ja:

Ik heb winterbanden om me orginele 17'' laten leggen, en voor de zomer nieuwe velgjes gekocht.
Gebruikersavatar
vuggie
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 477
Lid geworden op: 11 jul 2008, 18:46

super dik die winter setup...

hee heb jij trouwens je ramen achter getint of is dit standaard?
joepi

Ja ik ben er ook wel gek mee, de ramen zijn gewoon standaard
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Als ik jou was zou ik de wintervelgen omruilen met de zomervelgen, zonde als straks die gepolierde lip aangetast is door de pekel en andere zooi die tijdens de winter op de weg ligt. De wintervelgen staan iig super. :ja:
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

hennep schreef:Als ik jou was zou ik de wintervelgen omruilen met de zomervelgen, zonde als straks die gepolierde lip aangetast is door de pekel en andere zooi die tijdens de winter op de weg ligt. De wintervelgen staan iig super. :ja:
Dat zou ik idd ook doen!
:ja:
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
joepi

Waarom? ik rij 4-5 maanden op winterwielen, moet hij dan op iele sloffies staan? Dat is zonde het moet er hele jaar door gelikt uit zien. :duh:
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

joepi schreef:Waarom? ik rij 4-5 maanden op winterwielen, moet hij dan op iele sloffies staan? Dat is zonde het moet er hele jaar door gelikt uit zien. :duh:
Meeste mensen rijden er 4-5 maanden op. wij ook.
het nadeel is dat je velgen erg gevoellig zijn. vooral met die lip, denk aan pekel en al die troep. dat tast heel je velgen aan.

zou zonde zijn
in dat opzicht is het bedoelt :ja:
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

bmwfreakie schreef: Meeste mensen rijden er 4-5 maanden op. wij ook.
het nadeel is dat je velgen erg gevoellig zijn. vooral met die lip, denk aan pekel en al die troep. dat tast heel je velgen aan.

zou zonde zijn
in dat opzicht is het bedoelt :ja:
+1 of je moet je velgen elke week wassen en goed beschermen met een wheelwax dan zal de "schade" aan de gepolierde lip wel meevallen Maar de schade zal groter zijn als wanneer je ze in de zomerperiode zou gebruiken. In de winter blijft er ook meer remstof op je velgen liggen doordat deze 90% van de tijd vochtig zijn. Hierdoor is er een verhoogde invreting van de remstof op je velgen.
Misschien had ik mijn antwoord iets beter moeten formuleren, wat ik bedoel is dat je M-sterspaak velgen na een winterperiode er mooier uit zullen komen dan je Beyern weehls. De M-sterspaak velgen zijn in elk opzicht mooie velgen, begrijp mij daarin niet verkeerd.
Mijn keuze voor wintervelgen had alleen anders geweest. Je moet het anatuurlijk helemaal zelf weten op wat voor velgen jij de winter doorgaat. Ik probeer je alleen een tip te geven.
Gebruikersavatar
vuggie
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 477
Lid geworden op: 11 jul 2008, 18:46

Wel een scherpe tip hennep... :ja:

Het ligt er daarnaast eigenlijk ook helemaal aan hoelang je van plan bent om met je auto (en velgen) te doen. Als dat niet al te lang is (2of3jaar ->inruilen) dan is het gewoon genieten om die zwarte rakkers onder je auto te hebben in de winter. Ik vind vooral zwart/zwart als winter setup volop klasse. 8)
joepi

Ik houd het in de gaten spuit ze af en toe extra af. Misschien ergens iets "beschermends" kopen voor de wielen. Moet dan wel in een spuitbus zitten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

joepi schreef:Ik houd het in de gaten spuit ze af en toe extra af. Misschien ergens iets "beschermends" kopen voor de wielen. Moet dan wel in een spuitbus zitten! :mrgreen:
Voor snel onderhoud van je velgen
Quick wheel detailer

Bescherming zoals een wax voor je velgen is niet in een spuitbus te verkrijgen. Deze werkt erg goed
[url=http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00734.aspx]Poorboys World Wheel Sealant - 236ml[/url]
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

joepi schreef:Waarom? ik rij 4-5 maanden op winterwielen, moet hij dan op iele sloffies staan? Dat is zonde het moet er hele jaar door gelikt uit zien. :duh:
Hey Joepi,

ik kan niet anders zeggen dat ik je hierin gelijk moet geven.
Soms zie je de mooiste bmw's rijden met van die lelijke stalen velgen met winterbanden! :nee:
Dat ziet er toch echt niet uit. Ik wil dat mijn winterset er net zo goed uitziet als de zomerset.

ik las dat je voor de Conti Winter TS-810 gekozen hebt. Deze zouden op eenzame hoogte staan als het gaat om grip bij nat wegdek! Kun jij dat bevestigen?

Alvast dank,

Faf
joepi

Ja, ik heb er al 2.000 km gereden en gaat perfect voldoende grip :mrgreen:
Maar vergeleken met de zomerbanden is het niet veel soeps. Hiervoor had ik Uniroyals maar deze bevallen mij beter.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”