SPOED:advies gevraagd voor sneeuwkettingen op 255/40/17

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pullie79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 269
Lid geworden op: 15 sep 2010, 15:23
Type Auto: BMW E93 330iA M-sport
Locatie: Amersfoort

Beste forummers,

Aanstaande donderdag ga ik met de 325i Touring een lang weekend op wintersport naar Oostenrijk en volgende maand nog een week. Mijn Touring is voorzien van een style 161 breedset met Dunlop Wintersport 3D in 255/40/17.

Nu had ik via Marktplaats tweedehands Maggi Trak Auto gekocht die zouden moeten passen (volgens de verkoper was het type 211), maar helaas kwam ik er vandaag bij het passen achter dat het type 210 was, die passen dus niet :duh:

Kortom: ik heb met spoed sneeuwkettingen nodig die passen op mijn winterset. Iemand een tip welk merk/type sowieso past? Het liefst koop ik geen nieuwe Maggi Trak maar gewone goedkopere kettingen omdat die Trak nieuw toch wel erg prijzig zijn....

Bedankt voor het advies!
Laatst gewijzigd door Pullie79 op 16 jan 2012, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.


BMW E93 330i M-sport
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Binnen een dag in huis: http://www.sneeuwkettingen.com/zoek-1zo ... 40_417.htm

...helaas geen Maggi Trak Auto.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Pullie79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 269
Lid geworden op: 15 sep 2010, 15:23
Type Auto: BMW E93 330iA M-sport
Locatie: Amersfoort

Bedankt Joop!

Ik zat al op die site 001 te kijken, maar welke moet ik nemen? Iemand ervaring met de types tot 100 euro?

Offtopic: Mijn Maggi Trak Auto type 210 (oude type, ongebruikt) zijn te koop :roll:
BMW E93 330i M-sport
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Heb zelf de Thule CL-10 gekocht afgelopen jaar; puur omdat ze goed uit de testen kwamen...

...heb ze alleen afgelopen jaar niet gebruikt.

Zie ook: http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?p=38737#p38737
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
ColaholiC
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1414
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:40
Type Auto: BMW 320d In memoriam 2009-2013
Locatie: Rotterdam

Weet niet in welk land je gaat skiën maar als je er bijna zeker van bent dat je de sneeuwkettingen nodig hebt dan zou ik toch niet kijken op een paar euro's...

Heb zelf de Weissenfels Prestige Clack&Go.. kosten op de website 129 euro. Weet alleen niet of die op jouw bandenmaat kunnen :(

Wel nog een advies. Thuis in droge omstandigheden een keer oefenen (of 2x).
Kwam er bij de mijne achter dat ik met een volbeladen auto nog maar net met m'n handen tussen de wielkast en de band kwam en heb toen een 'alternatieve' manier gevonden om ze toch goed erop te krijgen. Altijd jammer als je daar onderaan een besneeuwde weg op een koude berg nog over na moet gaan denken.
Schwarze schrift auf Gelbem Grund – Halte abstand, bleib gesund!
JanKees
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 246
Lid geworden op: 26 aug 2010, 08:22
Type Auto: F31 320dA EDE

Vraagje, in de titel vraag je naar 225/40/17 en in de tekst naar 255/40/17?

Op een breedset passen toch geen kettingen? Zou ik nog even naar kijken.
Gebruikersavatar
Pullie79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 269
Lid geworden op: 15 sep 2010, 15:23
Type Auto: BMW E93 330iA M-sport
Locatie: Amersfoort

JanKees schreef:Vraagje, in de titel vraag je naar 225/40/17 en in de tekst naar 255/40/17?

Op een breedset passen toch geen kettingen? Zou ik nog even naar kijken.
Scherp gezien JanKees. De maat van mijn achterbanden is inderdaad 255/40/17. Volgens de BMW dealer zou het moeten passen met kettingen die geschikt zijn voor auto's met weinig ruimte in de wielkast. Ik krijg de kettingen morgen binnen (ook van Maggi, type weet ik zo niet). Ben benieuwd!

Groet,

Paul
BMW E93 330i M-sport
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Pullie79 schreef:
JanKees schreef:Vraagje, in de titel vraag je naar 225/40/17 en in de tekst naar 255/40/17?

Op een breedset passen toch geen kettingen? Zou ik nog even naar kijken.
Scherp gezien JanKees. De maat van mijn achterbanden is inderdaad 255/40/17. Volgens de BMW dealer zou het moeten passen met kettingen die geschikt zijn voor auto's met weinig ruimte in de wielkast. Ik krijg de kettingen morgen binnen (ook van Maggi, type weet ik zo niet). Ben benieuwd!

Groet,

Paul
Je hebt zelf Magi gehad, dus zullen deze je ook wel bevallen. Ik heb inmiddels mijn 2e set Magi (Track Auto 211).
Veel plezier. Ben wel benieuwd welk type je krijgt (en wat je als ervaringsdeskundige er over kan zeggen).
Gebruikersavatar
Pullie79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 269
Lid geworden op: 15 sep 2010, 15:23
Type Auto: BMW E93 330iA M-sport
Locatie: Amersfoort

Ben benieuwd! Hoop ze toch niet nodig te hebben maar de weersverwachting voor Ischgl vanaf donderdag is sneeuw sneeuw sneeuw :duh:

Die Maggi Trak Auto had ik dus (nr 210 van het oude type en tweedehands maar ongebruikt) aangeschaft maar die bleken net te klein. De bijbehorende verpakking voor het oude type maat 210 gaf wel aan dat het had moeten passen, helaas zat er kennelijk een andere verpakking bij want het paste dus net niet. Een vriend van mij had het nieuwe type Maggi Trak Auto (nr 211) en die paste goed, maar hij gaat zelf met zijn eigen auto mee op wintersport dus daar had ik niks aan :-)

Ik heb nu besloten geen loopvlakkettingen zoals de auto te bestellen maar 'gewone' Maggi XS-9 die wel op auto met minder ruimte in de wielkast zouden moeten passen. Ondanks dat ik een 17" breedset heb (maar weer geen sportonderstel) gaf de dealer aan dat het moest passen.

Fingers crossed!
BMW E93 330i M-sport
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Pullie79 schreef:Ik heb nu besloten geen loopvlakkettingen zoals de auto te bestellen maar 'gewone' Maggi XS-9 die wel op auto met minder ruimte in de wielkast zouden moeten passen. Ondanks dat ik een 17" breedset heb (maar weer geen sportonderstel) gaf de dealer aan dat het moest passen.

Fingers crossed!
Maar die Auto 211 zijn toch juist voor auto's met minder ruimte in de wielkasten? Of zie ik het verkeerd?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Velgen/Banden”